Podpora a rozvoj metakognície dieťaťa/žiaka v procese učenia sa
Najbližšie termíny:
1. termín január 2025,
2. termín február 2025,
3. termín marec 2025,
4. termín apríl 2025,
5. termín máj 2025,
6. termín jún 2025,
Program inovačného vzdelávania vytvorený v súlade s potvrdením
o oprávnení na poskytovanie inovačného vzdelávania č. 35/2021 – IV
obsahové zameranie:
Inovovanie a rozšírenie profesijných kompetencií v súlade s profesijnými štandardami PZ a OZ je v oblastiach:
1. Využívanie inovatívnych metód a foriem výchovy a vzdelávania rozvíjajúce kritické myslenie detí a žiakov v súlade s profesijnými štandardami – kompetenciami v oblasti výchovno-vzdelávací proces 2.1, 2.2, 2.3.
2. Inovovanie profesijných kompetencií PZ a OZ v problematike ľudských práv v edukačnom procese s cieľom zabezpečenia plnohodnotného inkluzívneho vzdelávania žiakov implementáciou nových metód a foriem práce ako kolaboratívne učenie, inklúzia v edukačnom procese v súlade s profesijnými štandardami – kompetenciami v oblasti dieťa/žiak a výchovno-vzdelávací proces 1.2, 2.1, 2.2.
3. Inovovanie a rozšírenie kompetencií PZ a OZ zamerané na rozvíjanie funkčných gramotností žiakov v súlade so Štátnym vzdelávacím programom v rámci jednotlivých vzdelávacích oblastí v MŠ na 1. a 2. stupni ZŠ a na SŠ v súlade s profesijnými štandardami – kompetenciami v oblasti výchovno-vzdelávací proces 2.1, 2.2, 2.3.
4. Inovovanie a rozšírenie kompetencií PZ a OZ v hodnotení a sebahodnotení žiakov v súlade s profesijnými štandardami – kompetenciami v oblasti výchovno-vzdelávací proces 2.4 (Číselné odkazy sú viazané na Pokyn ministra č.39/2017, ktorým sa vydávajú profesijné štandardy pre jednotlivé kategórie a podkategórie pedagogických zamestnancov a odborných zamestnancov škôl a školských zariadení (01,02,03,04,05,06,08,09,10))
Druh vzdelávania: Inovačné vzdelávanie
Rozsah vzdelávania: 50 hodín
Kombinovaná forma (29 hodín v dištančnej forme)
Hlavný cieľ:Prehĺbiť, rozšíriť a inovovať profesijné kompetencie pedagogických zamestnancov zamerané na profesijný rast a sebarozvoj v problematike podpory metakognície dieťaťa/ žiaka vo VVP/VVČ - kompetencie v oblasti 1 Dieťa/Žiak, 1.2 Identifikovať psychologické a sociálne faktory učenia a správania sa dieťaťa/žiaka; v oblasti 2 VVP/VVČ, Inovovanie a rozšírenie kompetencií PZ a OZ zamerané na rozvíjanie funkčných gramotností žiakov v súlade so Štátnym vzdelávacím programom v rámci jednotlivých vzdelávacích oblastí v MŠ na 1. a 2. stupni ZŠ a na SŠ v súlade s profesijnými štandardami – kompetenciami v oblasti výchovno-vzdelávací proces 2.1, 2.2, 2.3.2.4 Hodnotiť priebeh a výsledky vyučovania a učenia sa žiaka, 2.4 Hodnotiť priebeh a výsledky výchovno-vzdelávacej činnosti a učenia sa dieťaťa, 2.4 Hodnotiť priebeh a výsledky odborného výcviku a učenia sa žiaka.
Garant vzdelávacieho programu:PaedDr. Alica Dragulová, PhD.
Prihláška